سینتی سایزر در فانکشن ژنراتورها

تکنولوژی DDS در فانکشن ژنراتورها چیست؟

تکنولوژی DDS یا سنتز دیجیتال مستقیم (Direct Digital Synthesis) یا اصطلاحا سینتی سایزر ، در فانکشن ژنراتور های دیجیتالی جدید مورد استفاده قرار میگردد. با استفاده از این تکنولوژی امکان تولید شکل موج هایی دقیق و پایدار نسبت به مدل های قدیمی خواهیم داشت. همچنین امکان تولید سیگنال با دقت فرکانسی یک میکرو هرتز، فراهم میگردد.
فانکشن ژنراتور های متعارف، قابلیت تولید سیگنال های از پیش تعیین شده را دارد اما در دقت سیگنال تولیدی محدودیت دارد. زیرا شکل موج بصورت نقطه به نقطه از حافظه فانکشن ژنراتور تولید میگردد و کلاک نمونه بردای وظیفه کنترل زمان بین هر نقطه تولیدی را دارد که این نقطه ها دارای شماره های محدودی از فرکانس می باشد.

اما در فانکشن ژنراتورهایی سینتی سایزر، مقداری زیادی نقطه از یک سیکل برای یک شکل موج متناوب در حافظه ذخیره میشود. تکنولوژی DDS این امکان را به فانکشن ژنراتور میدهد تا قابلیت انتخاب کدامین نمونه از حافظه  برای خروجی را میدهد. حال چون فانشکن ژنراتور برای انتخاب نمونه بعدی در شکل موج، محدودیتی ندارد میتواند سیگنال با فرکانس های خیلی دقیق تولید کند. در شکل زیر، نشان میدهد که فانکشن ژنراتور میتواند شکل موج سینوسی 21MHz تولید کند که تقسیم صحیحی از کلاک 100MHz نیست. لذا هرچه کلاک نمونه برداری سریع تر باشد، ظاهر شکل موج دقیق تر خواهد شد. 

نحوه تولید سیگنال توسط DDS :


 
بلاک دیاگرام یک سینتی سایزر

از دیگر امکاناتی که این تکنولوژی به شما میدهد عبارتند از :

  • تولید انواع شکل موج
  • تولید شکل موج دلخواه و نویز
  • سوئیپ
  • برست
  • انواع مدولاسیون ها

فانشکن ژنراتور ، سیگنال ژنراتور و سوئیپ فانکشن ژنراتور های برند OWON دارای تکنولوژی DDS اند و هرگونه سیگنال دلخواه را با دقت بالا در خروجی تولید میکنند.

جهت بررسی انواع فانکشن ژنراتوهای سینتی سایزر سری AG به لینک زیر مراجعه کنید :

https://saenco.com/elec/wavform.html

دسته بندی محصولات

Open menu